half of my life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sufi nur asdalila qismina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Suhaid Ahmadirraqib

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, January 4, 2011

for the 1st time

for the 1st time mlm td dalila tido kat umah bbsitter nyer aka nek mah... dh lame nek mah ni mtk kat aku nk cube jg dalila waktu mlm..bagus kan..cume aku tak pndai amik kesematan tu sebb aku dan keluarga ku tau bhwasanya si dalila tu adalah tidak boleh berjauhan ngn nenen mak die..hahaha..
baik tok wan die (mak mertua aku) atau wan die (ibu aku) tak pernah jg dalila 1 full nite..walaupun aku kje ceruk mane...klu aku tak angkut dalila ngn suamiku atau dalila ngn ibu aku, aku tetap akan balik umah kul 2, 3 pagi pun msti balik...budak kecit tu memlm mula lar menggagau crik ummi die ..tu yg sume duk risau..hahahaa..

so, for the 1st time mlm td dalila tidoq berjauhan dr ku...jauhlah sgt..selang umah 10 pintu jer pun umh nek mah tu dr umah aku..hahah...
dr last week die dh ckp nk try jg dalila mlm..org dh syg kan...huhu..memule mmg berat ati..tp mmg aku ade plan gak nk suh nek mah ni jaga sebab next week nk g dungun ngn KT dlm 6 hari..huhuuhu..aku tiada pilihan sbb aku tak smpai ati nak susahkan mak mertua ku dan ibu ku..sbb dua2 duk risau klu tgh time mlm tu..siang ok je jaga...
ibu aku olrait jer nak ikut aku tuk jaga dalila kt dungun tu..tp aku sian dgn nak naik bas lagi..pastu nk tukar lak dr dungun pi KT lak...jadik aku berkeras ckp kat suami yg nak mntak nek mah jaga gak.. ...last2 suamiku kate..next week die cuti 2 hari, hari yg lain mmg off day..!!so, yahoo..suamiku jd bbysitter lagi..bwk kete sendiri sng lar sket klu die duk bosan nk jln2 ngn dalila kan..

tp,smlm tetap jadik gak dalila duk tido umah nek mah..aku kuatkn hati lar..hehe.. lain lak rase tiada die disisiku..kul 11 mlm nek mah tepon..kate die dalila duk dpn pintu termenung...hahahaa...aku gegas lar pi umah nek mah..tgk2 mmg die tgh menung tp duk kt riba nenek..mate basah2..so, aku pun cenyum2 ..agah2 die...nak balik tak...sekali die jawab "nanakkk.."..eh eh dak kecik ni.. jual mahal yer..takpe...(budak dh manje ngn nenek, bior ler die..) tp aku dh pesan dh, tak kira kul bpe pun, col aku klu dalila wat hal..then, aku blik umah dgn ati gundah cmpur2 tenang...
aku tido sperti biase..dan hp ku aku kuatkan tone nyer agar aku leh dngar sejelas2 nyer klu ade col masuk..
kul 5.30 munyik tepon..aku angkat..anak nek mah si intan kate, "kak, dalila nak balik...."..hehe..dlm ati aku, pndainyer budak ni ckp nak balik...hehe..
aku nk pkai tudung je, tgk nek mah kt dpn pintu ngn dalila...hehe...trus aku bukak peluk, dalila pun terus nak dukungg..hehe..nek mah kate die ok jer tido mlm tu, tapi kul 5.30 die jaga & duk pnggill ummi...ummi...hehe..nek mah pujuk2 tak jln... tu yg die tepon aku tu..
bru teringat nenen ker yangg oiii...aku masuk bwk die..aku baringkan die...die diam je...duk termenung..mcm org besau tgh pikir masalah kerajaan...senyapp jer...aku g toilet pun wat tak tau jer..nanges pun idak..

last2 aku baring sebelah die..trus die ckp " meme..meme..."hheeheee..
jadiknyer..totally plan n processnyer working well..kna try lagi pas ni...


2 comments:

  1. alahai..rileks ar kak..saya dulu induksi ms nuha 8 bulan.ok ajer.lepas tu siap dia tak cam lagi bila balik dari induksi..hahahaha

    ReplyDelete
  2. hehe...tu yg kna bnyak2 rileks nih..8 bln akak still fully bfeed...klu akak kna induksi cam elis..mau akak sewa umah tamu tu sebulan...

    ReplyDelete