half of my life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sufi nur asdalila qismina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Suhaid Ahmadirraqib

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 7, 2011

karnival memperkasa jawi uitm


TAHNIAH UiTM dapat catat kat malaysia book of record sebab menganjurkan pertandingan penulisan jawi terbesar di Malaysia yang disertai oleh 3000 peserta....so, smlm 7/4/2011 majlis pelancaran karnival jawi di uitm kat annex..aku bersmgt pi wakil bos sbb dpt duk ngimbau kngn lame blajar kt sekolah dulu..opismet aku syed ni mng lak pertandingan tulis khat smlm, aku tersgtlah jeles sbb die kate staf 4 org jer yg masuk bertanding..jadik jumaat pagi ni 8/4/2011 tadi punyalah aku bersmgt ajak kak imah pi sane masuk pertandingan lain..bby dlm perut ni yg meloncat2 suh aku pegi ni...so, mntak izin bos..alhamdulillah bos bg sbb kjer masih boleh diadjust lagi...ingatkan tak ramai staf yg masuk bertanding...ramai gak larr...


gambo ats ni smlm mase pelancaran...studnt kadet uitm ni bwk 7 wasiat diraja yang ditulis dengan jawi...sgt terpatriotik aku smlm..dgn montaj yg sgt menyentuh kalbu sanubariku ini..memperkasa jawi ini telah lame diilhamkan oleh nc dato' sahol kita ni..die kater nak tukar nama jalan dan nama fakulti di uitm ni dgn penambahan nama jawi...sgt teruja aku mmbaca pamhlete perasmian dlm jawi..asah...asah..jgn tak asah..nnti nak ajar anak kita lak bace jawi kan..
pastu ade pertunjukan dikir barat studnt uitm yg mng dikir barat kebangsaan taun lepas..terjoget2 aku smbil duduk tu..aku pun dulu penah mewakili sek utk dikir barat..minat sgt..


yg ni pg tadi gambo ngn opismet aku..ajak reramai masuk memeriahkan pertandingan yg dianjurkan oleh CITU, gamba ni diambil lepas hampa tak memenangi 2 pertandingan sebelum tu yg kitorg masuk...contest merumikan jawi dan puzzle jawi..

gambo lagi wpun hampa...
yg ni game akhir yg kitorg masuk...RODA ImPIAn...hehe..aku kt dpn tu tgh tggu nak pusing roda...

yg ni grup lagi satu opis met aku ..tgk duk susun huruf2 jawi..

yg ni grup aku..tgh tulis jawi kat dpn tu...siap emcee tu ckp.." sgguh bergaya menulis "

pusing jgn tak pusing...round ke2 aku yg pusing...dapat "Hilang giliran"...sabo je ler....

ade 12 grup semua dlm Roda Impian ni...1 grup 3 org staf..

akhirnya setelah bertungkus lumus...grup aku berjaya dpt no.2 dlm roda impian ni
bg adiah tu adalah adik kepada dato' Ustazah Siti Norbahiyah Semanis Kurma..patutlah muka diorg same...grup aku dlm roda impian: yana, suriq n kak imah...yess...sgt TERUJA>>...




4 comments:

  1. wohhh bestnya...kat psmb ni 2 org jer p..huhuhu

    ReplyDelete
  2. eh, 3 org, kak ina, fidah ngn kak sal.

    ReplyDelete
  3. cepatnya masuk blog.. majlis penutupan blm lg.. now tg tunggu result explorace

    ReplyDelete
  4. boleh tak aja cmna nak buat roda impian tu?

    ReplyDelete