half of my life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sufi nur asdalila qismina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Suhaid Ahmadirraqib

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 2, 2011

psikologi anak kami

1) "ni kakak nyer"..."ni lila nyer.." tunuk benda lain lak.."kakak nyer.." "lila nyer"...seat dlm kete pun same..sbb aku slalu guna psikologi nak wat die berfikir yg seat tpt driver tu die takleh sesuka hati die nak gi duduk time daddynyer tgh drive...last2 aku penin pala klu bby baru ni kuar..sbb sume menan "lila nyer"..taknak kongsi krg padah kat kami jer lah kang... skg ni tukar ayat.."lila ngn ahmad punyer"...hahaha.."name ahmad tu die tau yg perut ummi yg tgh besau ni name ahmad"..belasah jer lah labu..

2) die panggil daddy die ngn panggilan "abang.." ekenne dak kecik ni..dak kecik kan ngikut aper yg org dewasa ni ckp..sudahnyer aku tnyer blik kat die, abang tu sape...? die kerut2 dahi buat2 jadik albert einstein lar tu...

3) oo lagi satu yg aku tak dpt membygkan lagi camne adalah...dalila ni makin kuat menenen lak sejak mnjak ni..tiap2 mlm aku ckp bebaik kat die..die kna beralah bile bby ahmad ni kuar sbb ahmad pun nak nenen skali..die geleng pala..aku ckp lagi..die geleng pala...hieee...so, ummi tunggu dan lihat jer lah yer...

4) sgt kuat majuk dh ngn aku lately ni..aku alihkan kaki die yg ngh landing ats peha aku sket jer sbb aku lenguh nak pusing ke lain..skali die nangis sedu sedan...ih ih ih...

5) camner nak train potty train kat dak kecik yer..secara teori dh ku bace bnyk dlm buku n ternet..tp nk praktisnyer cam payah jer..kna blogwalking ni...

6) (tambahan: nnti aku edit lagi...)

4 comments:

  1. mmg mcm tu..suri pun mcm tu gak..ms dlm pantang diala plg byk nenen..smpi adik pun x cukup..tp lama2 bila dh ada adik dia dh paham..cuma kdg2 ade gak dia xnk beralah bila angin kus2 dtg..heheh

    ReplyDelete
  2. eliss pun tak potty train lagi. dia ckp dia geli tak pakai pampers :p

    ReplyDelete
  3. bebudak mmg cmtu..yg kite larang lah yg dia nk ikut sgt hehehe..Qasrina dh tk pakai pampers kt rumah..pengalaman saya dia sendiri yg tknk pakai sbb bile balik kg,cousin2 dia yg sebaya dia sume tk pakai pampers..jadi dia pn tknk pakai..ALhamdulillah lah..

    ReplyDelete
  4. dia tau nak dapat adik dah tu....tu yang ngada sangat tu...atia pun perangai mcm tu....

    ReplyDelete