half of my life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sufi nur asdalila qismina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Suhaid Ahmadirraqib

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, August 11, 2009

our darl...sufi nur asdalila qismina bt asrolnizam


080609 - 14 jamadilakhir 1430h - 10.43 am, sufi nur asdalila qismina bt asrolnizam lahir ke dunia....suci bersih..kurniaan dr Ilahi utk kami ...

memilih tarikh untuk ceaser perkara yg menakutkan pada masa itu...klau ibu yg siang malam baca alquran..aku ni apetah lagi..takut, seriau..pada masa itu...

jam 8 pagi 080609 berada di DEMC (cam nk gi kjer jer).. scanning dulu utk kali terakhir n dngar degupan jantung baby...sedih...sebab still songsang..degup jntung normal..bgaikan memanggil2 nama ummi..penuh kelajuan...doa n hrpn dpt deliver normal..tp Allah yang menTaqdirkan segala sesuatu..ader hikmah...

kul 10.10 ++ pg lbh kurang...sblum masuk bilik pembedahan..aku terima ciuman, kucupan, pelukan drpd suami tercinta n ibu tersayang...nitis airmata betinaku..dug dag dug dag....sekali lagi jntung bagai nk gila..bila Dr habaq suami takleh masuk..puas ku merayu n bertanyer..still takleh gak...

hurmm..kekuatan ku pada masa itu...segala bacaan doa n surah yg aku ingat..tarik nafas pepanjang...

seram sejuk duk dlm tu..tp muka bebuat rileks jer...

bius dicucuk kt tulang belakang...Dr tnyer sakit ker..?aku jwb rilek jer..."tak.." then, terasa kebas secara perlahan2..

still leh tgk org n dngar..tp part of the body..tak rase aper dh..cumer rase cam geli2 jer bile Dr n nurse tu pegang..

aku layan jer lah...siap diorg ni psg radio lagi..time tu lagu mawi..angan dan sedar ..Dr n nurse kt situ siap borak2 lagi..sabo jer ler...mata makin layu...eh!..aku tak mau tido beb...aku gagahkn diri gak utk sedar...Dr bius tu siap borak2 ngn aku...bersmgt aku mnjwb...rileks..rileks...dh 20 minit tah aper yg diorg buat kt perut aku tu..Dr pun bgtau.."ok..sekrg Dr nk kluarkan bb..punggung dulu.." (punggung pun kuar..).."ok, kaki kanan..kaki kiri.".n bile tang kepala die ader sangkut sket...Dr bius tekan perut aku dr atas..huhu...sabor jer ler...then UWAAAAAAAAAAAAAAA...nangis baby aku!!...nurse bwk gi sinki bersihkan.aku dpt arr tgk sipi2...pastu nurse bg kt aku bb...bg gitu2 jer..frust tul...

pastu dh siap2 sume aku pun dibawa naik ke bilik 308..huhu...lpas tu rase tak moh bersalin dh..walhal niat sebelum kawin dulu nk anak 7 org..cet..bru sorang dh takut..hehe...tu waktu tu jer..yerlar sbb pas abis ubat bius tu..rase lah sakit..tp skrg (time aku wat blog ni)..takderlah sakit dh..dh rase nak ader bb lagi lar plak...huhu..sabar..

next time aku smbung citer lagi yer...

1 comment:

  1. wahh...panjangnyer nama baby..
    nembam la pp dia kak..heee

    ReplyDelete