half of my life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sufi nur asdalila qismina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Suhaid Ahmadirraqib

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, August 22, 2009

rindu pd Ramadhan

salam...ramadhan dtg lagi..mesia ni beza ngn negara timur tgh sana...klau kt saner diorg meriah nk smbut ramadhan...borong lampu lip lap lip lap nk gantung kt keliling umah bg terang bercahaya....tp kita lain...nk raya bru wat sumer tu..beza ker?mstilah beza...
hri nih 1st day pose..sahur kt umah sndiri...masak pindang...abg suka makan..aku aper tah lagi...aku ni bedal jer..tolak batu kayu jer..buke lak kt umah papa mama..cedap mkn..mihun sup style cina..feveret abg..aku pun dh jadik mknn feveret ni...2nd day sok lik umah ibu n ayah...dua2 belah family dh winduuu giler kt our darl.....dalila... mnjadi kesygn kedua2 family...next week ikut plan abg nk lik tnjung malim lak umah onyang,...onyang pun dh start tnyer2 ni...insyaAllah..klu takder aral blik lah kami pi umh onyang...tiap2 wekend tulah kitorgnyer prjlanan...alhamdulillah..dalila dh 2bln stgh...dh bijak..takder nangis cam awal2 mase pntg dulu... still BF ummi die...sonok rase hati aku ...aku tringin nk bli lg satu pump..ermm..tringin gak nk bli ameda.mcm my met cik fa..die bru pas brsalin..die bli ameda yg rm699 tu..electric n battery operated..kt dlm kete pun leh pump...comel n ringan jer..tak mcm S3 aku..fully electric.berat sket lah..tp ngat cm nak bli avent manual jer...sng sket klau ader 2 pump ni..kt opis tgglkan S3 tu..kt umh atau dlm kete leh pkai manual lak..tgklah nnti..bajet tarak lagi ni...
dlm pala plan bnyak sgt...nk wat scrap book our darl..nk hias bilik menan die...hri2 msti nk borak2 ngn die..wpun die bru gelak2..tp mulut dh pndai mcm nk ckp2..msti baby2 lain pun cmtu gk kan...hihi...biaselarr 1st time jadik ummidaddy ni..teruja lar...harap2 keterujaan ni berterusan lar hndaknyer utk anak yg seterusnyer...(dh plan ker..?huhuu...jauh lagi kot...)...dlm pala ni biler dngar dalila ni nangis ngn lantangnyer..aku doa2 die jadikla cam syarifah khasyif tu...jadik qariah...sejuk jer perut aku mngandung...sbb niat ummi die tak dpt..nk suh ank lak lar yg jadik..leh ker...?
smlm along liza kwn ksygn aku yg duk dpn umah ni dtg..hihi..biase ar..die tlg aku jap jg baby pas blik kjer tu..sonok sbb die mmg suker bby n ader xperience pun jg baby...die nasihat aku..takper klau tak gi tarawih bln pose ni..jaga anak pun satu kebaikan untuk aku..alhamdulillah...insyaAllah klau takder aral n baby tak meragam ..aku doa2 permudahkanlah urusan aku utk tarawih...tupun kt umh jer lah...
lately ni..khidupan kami makin terurus...tak mcm awal2 dulu...maner nk wat kjer2 umh, masak, basuh, n jaga anak..kna pndai bhagi mase..tolak ansur dlm hubungan pun sgt2 perlu..tu yg membantu..alhamdulillahh abg still leh bwk bkal dr air tgn aku..wpun adakala termiss gak...tp aku puas sbb abg mmg suka bwk bekal..aku suka sbb aku pun camtu gak...aku sayang sumer...abg,dalila,ibu, ayah, mama, papa,abg zizi, kak ros, akak, abg adi, angah, rahmat.. n sedara mara yg lain...
luv.. surianimusa@kl 2110

No comments:

Post a Comment