half of my life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sufi nur asdalila qismina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Suhaid Ahmadirraqib

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, August 20, 2009

read more...


hri ni genap 2 bln 2minggu baby dalila di sisi kami..


time pas deliver tu..3 hari 2 mlm kt sepital..mknn yg disaji sume aku bedal abis..blh pilih2 menu lak..tp yg sadisnya..BM aku tak kuar time 3 hri tu..sket2 titik jer..olh kerana sepital yg aku pegi ni bkn sepital rakan bayi..nurse kat situ pun bg jer FM kt bby aku since susu aku lum kuar..bb lak BM aku tak kuar die nangis nyer lar kuat..gila sedih aku..nangis aku...nitik air mata tau..berbulan2 aku borak2 ngn baby time die dlm peyut yg aku ..ummi die akn susukan die dr awal sehingga sehabis daya aku...(insyaAllah)..alih2 awal2 dh tak dpt nyusukan...meraung dlm hati beb.....nurse postnatal care lak cek aku..dan mngatakan breast aku punya peluang yg cerah utk menghasilkan bm yg bnyak..mmg tekad aku pas kuar dr sepital jer aku akn pam..since aku dh bli S3..tak sbr aku nk pump pump....
bnyak benefit BM ni..nk info carik sndiri yer..tq

kat sepital ramai lar yg dtg jenguk kami..sedra mara, kawan abang..kawan aku..opismet abg..opismet aku..time kasih sumer..

pas 3 hri kat sepital..pas setel sumer urusan..bil pun dh dpt...gift dr sepital pun dpt..babai2 ngn nurse n Dr bagai..balik lah kami ker umah...dalila cam pelik jer memula masuk umah..beza lar kot...kt sepital sejuk aircond..kt umah panas sket..biase arr...

senin 8/6 aku deliver...kamis 11/6 tali pusat bby tggl...deda2 mlm tu aku nyer bby ..nangis...jumaat 12/6 postnatal nurse dtg cek aku n baby..die ajar camner nk mandikan bby, nk bg susu pd baby, direct feeding atau pkai bottle...sendawakan baby...kunin bby aku sket jer die kater..die suh teruskn nyusu bdn...jgn jemur matahari..jgn bg bby air kosong..jgn mkn jamu...die cek aku nyer luka bedah..cucikan...alhamdulillah ok dah..flabby2 tang perut tu biase arr..(bab ni aku suka lak sepital ni..bgus gak ader postnatal care dtg umah ni)

biler ingat2 blik..time berpantang aku cam biase jer..ibu dtg umh tuk jaga aku n baby..timecih ibu...sumer aku bedal..ibu kater boleh jer mkn..cumer mkn sket2 jer larr...pastu aku lak semedang jer lapo..biase ar nyusu bdn...mkn nasik tak ingt,..kkdg aku mkn nasik kosong jer..huhu..lapo nyer psl..

aku bli produk amway..ramai kater produk ni bagus..yg aku ni disebabkn bf bby, so aku tak mkn lar bnda2 herba yg diprovide kat set tu..huhu..takut effect bby..aku pkai external care jer..param,pilis, peramping..pastu gi ngurut seminggu lebih ..ceaser takleh lar urut niarap..so, aku ngiring n terlentang jer..nenek tu bg pkai ubat sejuk..sedap jer bdn mase tu..sejuk jer..3 hari brturut aku ngurut..alhamdulillah..bertenaga lah sket bdn yg lesu..

so, la ni alhamdulillah..bby dh nyusu bdn cuma awal2 tu bby taknak direct..so, aku pkailah bottle..ibu aku ckp..takperlah..botol susu pun botol susu lah..jnji susu ummi..lama2 bby pun biase arr direct bf...hanya Allah shj yg tahu betapa indahnya biler bby nyusu direct kat kita..feel nyer lain betul lah...giler arghh...setiap hari aku kt opis..aku akn rindu saat itu, tak sbr nk blik sbb nk bf direct kt die..meme klau org tnyer kngn terindah aku apedia..aku jwb selain dpt kawin, aku dpt bf bby aku...InsyaAllah..semoga Allah permudahkan urusan kami dan murahkan rezeki bby untuk terus dapat BM terbaik....alhamdulillah sehgga la ni aku naip entry ni..aku masih bg BM kt bb aku..pumping is my routine now...pumping must still go on...pumping...pumping.... pump....pump...pump....zzzz...zzzzz..zzzzzzzzzzzzzzz
dada...

No comments:

Post a Comment