half of my life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sufi nur asdalila qismina

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Suhaid Ahmadirraqib

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, September 28, 2010

3 dewasa maut, 2 kanak-kanak juga mati

29 Sept 2010, 2.03 pagi..sehening pagi di waktu pagi semasa suami dan anak sedang diulit intan, seorang isteri telah terjaga dari 'ngorok'nyer dan tidak boleh tidur-tidur lagi...lantas beliau mngambil kain baju utk dicuci dan membuat kerja-kerja dapur yang tidak terhabis olehnya hari itu. Sedang enak mengerah keringat, isteri merasakan ada makhluk yang telah menceroboh kediaman mereka....dush! dush! tumbukan maut oleh sang isteri dan shreeddd! shredd!! semburan shiledtox juga kedengaran...lantas mautlah 3dewasa dan 2 kanak-kanak tersebut..

ieeeeeyekkkkk....geli lah aku bnda alah makhluk Allah yang satu ni...

eh..bukan yang ni yer..ni cite kartun(aper tah luper name die..tapi kartun pun aku geli nk tgk ..pengotor tak hengat kartun nih, kalau dah lipas lipas gak...)


juga bukan musician ni yer...


tetapi yang ini...


ieeeeeyeeeekkkkkkk!!!! terbalik maut

mai kiter nengok biodata dan bibliography makhluk ni...


Butiran Keterangan Haiwan
Famili Serangga
Nama Saintifik Periplaneta americana
Nama Tempatan Lipas tanah
Pengenalan Utama Bersayap,bersesungut & berwarna hitam
Lokasi Di tanah
Aktiviti Dan Kelakuan Mencari tempat yang sesuai untuk menjadikan habitat
Penerangan Tambahan 1.Akan terbang apabila diancam musuh.
2.Wujud pada zaman dinasour
3.Bentuk badan tidak berubah sejak dari zaman dulu lagi (haha..yg kecik ni pun dh nak mampus aku kegelian, lagi ko nak tembun...?iee..)
Habitat Dalam tanah
Makanan Sampah sarap.



umah yang aku dan keluarga kecik aku duk skg ni adalah umah ibu yang bg sewa utk aku.....asal umah ni ayah wat kedai runcit, so, biaselah...walaupun dr kedai runcit telah ditransform jadik umah..still tak dpt nak cantekkan mcm umah biase...fulusnya yileeekk dong....jadik makhluk2 ni meme degil beno tak mau pindah2...cik menti je yg dh takde dah..tapi sang cockroach ni ade lagi...siap leh mngawan dpan mte aku lagi nih...eh eh die nih..silambam krg.. ....iee...geli lah..
aku ingat dulu mase kecik2...ibu aku selamba tapir jer pi tangkap lipas guna tgn (lipas yang terbang2 lak tu...huh geli)...pastu acah2 kat kitorg adik beradik...ih ih...ibu ni nak gurau2 bnda yg paedah je boleh tak..!...ada ka...



No comments:

Post a Comment